NCAA 10/11 (Junio 2010 - Noviembre 2011)
Zona de consulta para conocer cómo éramos antes
Moderador: Louis de Funès

pollard

Re: NCAA 10/11

por pollard » 26 May 2011, 22:45

En el capitulo de ayer de South Park le dan unos cuantos palos al sistema universitario:

http://www.youtube.com/watch?v=TVfiaVM0ap8 :D

Edwin Jackson

por Edwin Jackson » 26 May 2011, 23:05

Corey Fisher escribió:Acabo de leer esto en twitter..

"Former Duke guard Greg Paulus has been added to the Ohio State men’s basketball staff as video coordinator."

crack!!

Va a ser head coach antes de los 30.
Imagen

J.J Redick

por J.J Redick » 27 May 2011, 09:01

For the past week, rumors have been swirling that Maryland commit Justin Anderson was wavering on his pledge to the Terrapins. There was talk that he already made another commitment to Virginia and just hadn’t announced yet.

Anderson made it a done deal on Thursday.

“Great day to be a Cav!” Anderson tweeted.

"The Cavaliers were always my second choice behind Maryland," Anderson said in a statement released by his high school. "Also, my family lives in Virginia. After the departure of Coach [Gary] Williams and Coach [Robert] Ehsan it just feels like the right fit."

Anderson, a 6-foot-5 small forward from Montrose Christian (Md.), is one of the most athletic players in the country. He is a menace in transition and uses his energy and motor to be a lockdown defender at the other end. Anderson is one of the few players in the country that can impact a game without scoring due to his leadership qualities. The lefty has improved his outside shot and excels at crashing the offensive glass.

"Justin decided to revisit his options after Gary [Williams] retired," Montrose coach Stu Vetter said. "Although Mark Turgeon wanted to begin recruiting him, Justin and his family decided to conclude the process."

He joins a solid 2012 class for Tony Bennett that also includes top-100 prospects Evan Nolte and Mike Tobey.

Un saludo :wink:

Txaomino

por Txaomino » 27 May 2011, 10:20

Edwin Jackson escribió:
Corey Fisher escribió:Acabo de leer esto en twitter..

"Former Duke guard Greg Paulus has been added to the Ohio State men’s basketball staff as video coordinator."

crack!!

Va a ser head coach antes de los 30.

Head Coach en la NFL.
March always has something special.
Follow me on twitter

Bias
Ubicación: "Si supiera que el mundo se acaba mañana, yo, hoy todavía, plantaría un árbol" M.L.K

por Bias » 31 May 2011, 11:54

Forced to scramble to find a new head coach after Ed DeChellis abruptly left for Navy, Penn State reportedly called Larry Brown on Thursday.

According to the Patriot-News, Penn State athletic director Tim Curley reached out to Brown, but told him the school was looking for a candidate with more recent college coaching experience.

“I'd be interested (in Penn State),” Brown told the Patriot-News' David Jones. “But I don't really feel like there's much interest (from Curley) in me.”

Larry Brown en unos cuantos años seguramente consiguiría más de lo que consiguió este patético programa de baloncesto en tropecientos años, pero bueno, querrán ahorrarse un dinero y lo de la experiencia reciente imagino que es una excusa simplemente porque si no apaga y vámonos.
"Allen Iverson is a genius. Yes, he didn’t get his ring, but he was able to outplay the entire opponent’s team.I think he is the most skilled NBA player of all time" Alexey Shved

"If you love basketball, you love Temple" Tom Crean

Bias
Ubicación: "Si supiera que el mundo se acaba mañana, yo, hoy todavía, plantaría un árbol" M.L.K

por Bias » 31 May 2011, 23:45

http://www.midmajormadness.com/
Este blog está muy bien.

Josh Brown is a 6'2 guard at St. Anthony's High School that is part of the 2013 class. As a sophomore, he is already receiving a bunch of interest from several Division I programs.

Florida Atlantic, St. Joe's, Rutgers, Seton Hall, and Texas Tech have all become interested in Brown's services.

For people that have never seen you before, how would you describe your style of play?

JB: "I would say I'm a slasher. I can shoot the ball, and I'm a competitor. I'm always pushing to be better than the next person, it can be anybody. That's who I am. I'm a competitor."

What are you looking for in a school?

JB: "My favorite school that I want to go to is Temple. My mother went there so that's why I want to go there. I know that they have a great academic background, and I would love to start a career there."

Have you watched a lot of Temple basketball? Were you a big fan of them growing up?

JB: "Yeah. I was born in Philly."

:)
"Allen Iverson is a genius. Yes, he didn’t get his ring, but he was able to outplay the entire opponent’s team.I think he is the most skilled NBA player of all time" Alexey Shved

Blackney

por Blackney » 01 Jun 2011, 13:30

Bias escribió:
Forced to scramble to find a new head coach after Ed DeChellis abruptly left for Navy, Penn State reportedly called Larry Brown on Thursday.

According to the Patriot-News, Penn State athletic director Tim Curley reached out to Brown, but told him the school was looking for a candidate with more recent college coaching experience.

“I'd be interested (in Penn State),” Brown told the Patriot-News' David Jones. “But I don't really feel like there's much interest (from Curley) in me.”

Larry Brown en unos cuantos años seguramente consiguiría más de lo que consiguió este patético programa de baloncesto en tropecientos años, pero bueno, querrán ahorrarse un dinero y lo de la experiencia reciente imagino que es una excusa simplemente porque si no apaga y vámonos.

En el blog que has puesto antes comentan que están negociando con Ron Everhart (Duquesne) tras haber recibido la negativa de Jeff Lebo (East Carolina) y Bruiser Flint (Drexel). Por lo que parece no deben estar ofreciendo gran cosa a nivel de pasta.
Imagen

Manti Te'o

por Manti Te'o » 01 Jun 2011, 13:38

Con el pastón que deben ganar solo con el Football tienen que tener para un entrenador de nivel pero supongo que el basket no les interesa. Las dos últimas temporadas han sido muy buenas para mí gusto (teniendo en cuenta a lo que nos tienen acostumbrados) podrían dar un poco de continuidad al asunto fichando un buen coach. Aunque habiendose ido Talor Battle y el escudero que tenía, Buie pidiendo el transfer y tal y como esta la BIG TEN aver quien es el guapo que va a Penn State, yo iría a por un coach joven con ganas más que a por Larry Brown.
Imagen

redjor

por redjor » 01 Jun 2011, 13:57

Corey Fisher escribió:Parece que Kanter no se ha querido entrevistar ni con Toronto ni con Utah, diva insaiz

Este acabará como Yi, que justo le eligieron donde no queria ir :mrgreen:

Manti Te'o

por Manti Te'o » 02 Jun 2011, 11:36

Suerte Peña!!!

Con la intención de lograr el campeonato para la próxima temporada de la Liga Nacional de Baloncesto (LNB), el conjunto Metros de Santiago, ha comenzado a contratar los servicios de diversos jugadores entre los que se encuentra el versátil Antonio Peña.

Nacido en Brooklyn, New York, Peña de 24 años de edad, con sus seis pies y 8 pulgadas de estatura y un peso corporal de 235 libras, puede jugar como delantero de poder y delantero pequeño.

Destaca entre sus habilidades el juego fuerte en el poste bajo y su capacidad de tiro de corta distancia. El jugador terminó su último año en Los Estados Unidos con el equipo Wildcats de la universidad de Villanova, promediando un total de 9,8 puntos, 7,9 rebotes, 1,5 asistencias y 1 robo por encuentro.

Se define como un jugador muy competidor, que disfruta mucho defender a los mejores jugadores del equipo contrario.

A pesar que Villanova fue desacalificado en primera ronda, se ha mantenido practicando para poder estar en forma con miras a los próximos entrenamientos de los diferentes conjuntos de la NBA, que se llevarán a cabo en la última quincena de mayo.

En conversación para este diario Peña dijo “Nunca había estado en el país y lo que he visto me ha gustado.

Mi abuela vive aquí y lo que me había dicho mi padre sobre esta cultura lo he podido comprobar, me gusta la comida y su clima”.

“En mis años de adolescencia seguía mucho la carrera de Luis Felipe López, por lo tanto no me es muy ajeno el deporte en República Dominicana”, acotó el jugador.

El conjunto de Los Metros de Santiago, el año pasado disputó la final del circuíto norte a Los Tiburones de Puerto Plata.

Bajo la dirección del exitoso estratega Melvin López, se preparan para una contienda que vislumbra una gran competencia.

Fisher esta teniendo bastantes workouts, aver si con suerte se hace con una segunda ronda. Seria el hombre mas feliz de la tierra.
Imagen

redjor

por redjor » 02 Jun 2011, 14:56

Manti Te'o escribió:Fisher esta teniendo bastantes workouts, aver si con suerte se hace con una segunda ronda. Seria el hombre mas feliz de la tierra.

Yo lo veo jodido... y pensar que a inicios de año pintaba a top 20, es que vaya temporadita. Yo si fuese un equipo con una segunda baja le elegia pero sin dudarlo un momento, pero serán capaces de pillar los derechos de un europeo de a saber donde antes que de Fisher

Bias

por Bias » 03 Jun 2011, 19:19

The details from Syracuse freshman Fab Melo's arraignment hearing earlier this week did not paint a pretty picture. Melo pleaded not guilty to a misdemeanor charge of fourth degree criminal mischief, a charge that stemmed from a Monday incident in which Melo broke the windshield wiper and turn signal apparatus on a female's automobile while said female was sitting in the passenger seat, according to court papers.

So, no, not a pretty picture -- but still only a partial one. A few days later, more details about the incident are emerging, and they do not look good for the highly touted but disappointing Syracuse freshman.

According to the Syracuse Post-Standard, which obtained the police incident report filed after an interview with the alleged victim, the woman in question is Melo's girlfriend. Melo and his off-and-on female interest have been involved in physically violent situations "four or five times" since they began dating in October, according to the interview.

Monday's incident was allegedly no different. The woman, a student at SUNY Upstate, said Melo grew angry after seeing messages from other men on the woman's Facebook wall. After that, Melo allegedly threw a computer on the floor. When he realized the computer had been damaged, he began throwing it against the walls. Things only got worse from there:

She went to the apartment’s bathroom and shut the door. She soon left the bathroom, grabbed her belongings and left the apartment. She was in her car when Melo came out of the apartment, picked up some dirt and threw it on her. Melo walked behind the car and demanded she open the trunk.

She refused.

Melo approached the driver’s side, reached in the window and snapped off the turn signal control arm, which also controlled the car’s wipers and high beams.

She noticed Melo was bleeding from the hand.

“Here, you want my blood,” she quoted Melo as saying as he smeared blood on her shirt.

She drove off at that point.

The question now is what effect the incident will have on Melo's career with Syracuse. Will Jim Boeheim be forced to dismiss him from the team? Have there been past incidents the public doesn't know about? How bad is this? Did this pattern of behavior have anything to do with Melo's suspension in February, as OrangeFizz.net reported Wednesday? And what does the following Facebook post from Melo (culled from the link above, because Fab and I aren't friends on Facebook, unfortunately) sound like the big man is ready to move on?

“When I came to Syracuse, I was supposed to focus on school and bball but things went out of my control, I made mistakes and I will deal with it. These 3 years in U.S. was great for me, some people may think the opposite but what I’ve learned in here nobody will take from me.”

There was already doubt as to whether Melo could ever live up to the hype he carried with him before arriving at Syracuse as a freshman. Now, pending the outcome of this case -- and remember, Melo did enter a not guilty plea, so we've yet to hear his side of the story -- he might not get a chance to do so. What a strange, sad turn that would be.

Corey Fisher

por Corey Fisher » 03 Jun 2011, 22:44

Acabo de leer que Penn St ha hecho una oferta a Pat Chambers actual HC de Boston U y ex associate HC de Nova.. me parece un grandioso entrenador aparte de un gran reclutador, un tio con carisma que neceistan por alla
Imagen

Robert, So proud of you. Tony is proud of you. Enjoy your dream

Manti Te'o

por Manti Te'o » 04 Jun 2011, 01:57

Es oficial, PATRICK CHAMBERS a Penn State, no podía haber mejor opción!!!!!!!
Imagen

J.J Redick

por J.J Redick » 06 Jun 2011, 20:41

Former Dayton guard Juwan Staten is transferring to West Virginia.

Mountaineers coach Bob Huggins says Monday that Staten has signed a grant-in-aid to attend West Virginia. The 6-foot, 180-pound Staten will have to sit out the 2011-12 season due to NCAA transfer rules and will have three years of eligibility remaining.

Staten started 34 games as a freshman for the Flyers last season. He averaged 8.5 points and 5.4 assists in 29 minutes per game.

Huggins announced last month that former LaSalle center Aaric Murray also was transferring to the school. Murray led LaSalle in scoring, rebounding and blocked shots

Un saludo :wink:

PRSURF

por PRSURF » 06 Jun 2011, 20:46

Los otros dias estaba Kevin Young Morales en el "mall" de mi pueblo, Plaza Carolina y el muchacho se ve que a trabajado con su físico, ojala tenga sitio este anio en San Diego State University.
P.R.ImagenImagen

Corey Fisher

por Corey Fisher » 08 Jun 2011, 22:20

Memo Jones a IONA.
Imagen

Robert, So proud of you. Tony is proud of you. Enjoy your dream

Bias

por Bias » 08 Jun 2011, 22:55

Before Tuesday night, DeAndre Daniels was the highest ranked unsigned recruit in the class of 2011. No more. On Tuesday, IMG Academy, where Daniels has spent the past year after originally committing to Texas in 2010, released Daniels' decision: He is going to UConn.

Bias

por Bias » 10 Jun 2011, 19:50

Bias

por Bias » 14 Jun 2011, 13:18

Kyle Anderson, one of the most highly touted prospects in the Class of 2012, has put together a list of 5 finalists for his college commitment. Anderson will choose from the Georgetown Hoyas, Florida Gators, UCLA Bruins, St. John's Red Storm, and Seton Hall Pirates.