Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equipo.
Moderadores: tiko5, hastrakan, der König81

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 27 Jun 2022, 13:59

koba9 escribió:
clot escribió:
dunkel escribió:
Al torneig Genovés de la setmana pasada, la Penya va gunayr i Izan Perez va ser el MVP. Està penjat el partit a la basket cantera. Prototip de jugador que no acostumem a tenir, alt, llargs braços, coordinat.
Sí, m'hi vaig fixar en els temps morts de la primera semi contra el Futbol Club, em penso que era el 4 i encaixa amb la teva descripció ; )
Doncs si es el prototip de jugar que no solem tenir ... seguirem sense tenir-lo, donat que sembla que el nano creuarà el Besòs la propera temporada. Amb tant de rebombori que hi ha hagut pel pacte de "cavallers" pel tema Garmendia - Diez (quan en aquest cas son tots dos que salten del Futbol Club per temes no relacionats directament amb rendiment esportiu i desprès busquen a la Penya), no se perquè em temo que aqui no es dirà absolutament res ...
Doncs ja es mala sort. Es aviat per dir-ho, perque te 12 anys, pero te tant bona pinta......

En el tema del pacte de "cavallers",.....Ian Granja, Adrià Cano,....i d'altres que per sort no s'han acabat produint.

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 27 Jun 2022, 20:32

Segons Ferran Pursals, Allen i Jordi al Prat, i Ruben Prey també en dinàmica.

koba9
Mensajes: 1760
Registrado: 21 Sep 2018, 11:56

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por koba9 » 28 Jun 2022, 09:39

Per cert, en el seu moment no hi vaig incidir però ... En la línia de Clot (i Dunkel crec també), quin DESASTRE el tema Adrià (i Helmanis per mi també). Al cap i a la fi per mi son la demostració del que parlàvem fa uns mesos. Era obvi que tot el que teníem a sobre la taula a dia d'avui era encara producte de l'època de desastre i ruïna econòmica de la que provenim (a excepció de Busquets, que durant molt de temps va estar més fora que dins). A la primera que em hagut de prendre decisions en època de "bonança" ens hem liquidat nanos de 20 anys que òbviament no apunten a estrelles, però que no se'ls hi ha donat l'oportunitat. Ja no parlo de primer equip, però si de tot allò que comentàvem de les cessions, etc.

Com a excuses a mi me'n van comentar dos:

una econòmica, ja que segons em van dir el contracte d'Adrià "exigia" ser jugador de primer equip aquest any, amb la seva respectiva pujada de salari. I com segons el seu parer (i vull creure que desprès d'haver-ho intentat), en una cessió ningú voldria fer-se càrrec del seu salari, doncs adeu-siau; i una esportiva, ja que sembla que no els hi preocupa la dualitat aquella que parlàvem de jugadors de primera - segona fila. Com hi ha prospects de totes les edats, tenen la consideració de que si Maronka i Allen ens deixen en 3 anys, no necessitarem a Domènech - Helmanis per reemplaçar-los, si no que hi hauran d'altres que apareixeran. I que si cap d'aquests ho peta fora, ja els fitxarem.

Per mi es un error descomunal. Sembla que optarem única i exclusivament pels jugadors de primer nivell, i a la resta els empenyérem a buscar-se les garrofes fora. Òbviament no estic dient que mantinguem aquí a 30 jugadors però ...

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 28 Jun 2022, 10:17

koba9 escribió:Per cert, en el seu moment no hi vaig incidir però ... En la línia de Clot (i Dunkel crec també), quin DESASTRE el tema Adrià (i Helmanis per mi també). Al cap i a la fi per mi son la demostració del que parlàvem fa uns mesos. Era obvi que tot el que teníem a sobre la taula a dia d'avui era encara producte de l'època de desastre i ruïna econòmica de la que provenim (a excepció de Busquets, que durant molt de temps va estar més fora que dins). A la primera que em hagut de prendre decisions en època de "bonança" ens hem liquidat nanos de 20 anys que òbviament no apunten a estrelles, però que no se'ls hi ha donat l'oportunitat. Ja no parlo de primer equip, però si de tot allò que comentàvem de les cessions, etc.

Com a excuses a mi me'n van comentar dos:

una econòmica, ja que segons em van dir el contracte d'Adrià "exigia" ser jugador de primer equip aquest any, amb la seva respectiva pujada de salari. I com segons el seu parer (i vull creure que desprès d'haver-ho intentat), en una cessió ningú voldria fer-se càrrec del seu salari, doncs adeu-siau; i una esportiva, ja que sembla que no els hi preocupa la dualitat aquella que parlàvem de jugadors de primera - segona fila. Com hi ha prospects de totes les edats, tenen la consideració de que si Maronka i Allen ens deixen en 3 anys, no necessitarem a Domènech - Helmanis per reemplaçar-los, si no que hi hauran d'altres que apareixeran. I que si cap d'aquests ho peta fora, ja els fitxarem.

Per mi es un error descomunal. Sembla que optarem única i exclusivament pels jugadors de primer nivell, i a la resta els empenyérem a buscar-se les garrofes fora. Òbviament no estic dient que mantinguem aquí a 30 jugadors però ...
Afegeixo que ara que s'està parlant de la configuració de la primera plantilla amb 4 interiors novament, quedar-te sense dos pivots que puntualment et poden tapar una baixa de curta duració o un descans d'algun dels pivots en el viatge a Rumania, no es la millor de les perspectives. El següent interior que ve es Ruben, i li queda encara molt.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 28 Jun 2022, 10:37

Personalment una de les coses que em fa res ràbia d'aquesta nova política amb els joves vinculats és que després totes les instàncies del club, del President a l'Entrenador, s'omplen la boca de planter i d'DNA Penya. I, com bé dius, a la que torna l'estabilitat econòmica tornem als fitxatges i deixem de mirar al planter... això sí, comptem com a planter tots els que han tornat passats els 30 anys...

A mi em sembla molt precipitat desfer-se tan aviat d'Adrià i Helmanis i molt mal símptoma de cara al futur, que fins i tot poc acabar afectant la capacitat del captació de talent per al planter. Sempre havíem repetit que un dels grans atractius per triar la Penya com a club de formació era que aquí podien tenir l'oportunitat de debutar més joves en categories superiors i pel que sembla aquest atractiu ja és cosa del passat.

Sé que em faig molt pesat, però la distància entre ACB i bàsquet formatiu és cada cop més gran. Adrià i Helmanis han acabat la seva temporada U20, en condicions "normals" els hi quedarien 2 temporades pròpiament formatives fins arribar a l'edat en que s'entra automàticament al draft, la fi de la temporada U22. I dic "normals" i elecció "automàtica" perquè cada cop hi ha més jugadors -especialment europeus- que acaben la seva etapa universitària en l'any d'U23 (Feliz) i fins i tot d'U24 (Brodziansky), cada cop més nanos fan 1 o fins i tot 2 temporades de Prep-School abans d'entrar a la universitat i l'acaben sent U23 o U24. On vull anar amb aquesta disquisició és que és molt difícil fer-se un lloc a ACB abans del 23 o 24 anys tret que siguis un superclasse que marxarà a Eurolliga o NBA en quatre dies. I el cas és que tenim un bon exemple amb Pep Busquets, que ha exhaurit fins U22 a base de cessions i sempre pendent d'un fil de si se'l tallava i ara en edat U23 el veiem encara com un jugador en formació que debuta al primer equip. També em xoca que molta vegi Andres Feliz com si fos un junior quan està en edat U25 i, com a mínim, el considerem rookie.

En contrast aquí sembla que si en edat U20 no ets internacional absolut ja t'obren totes les portes i et conviden a marxar. Abans de saber si pots valdre o no, sense esperar aquesta edat U22 o U23 en què podem considerar que acaba el període formatiu a la resta del món.

Fa temps que es parla de tenir un 4/5 per si hi ha problemes sobrevinguts en el joc interior o perquè Tomic no està per jugar 24 minuts per partit durant 60 partits. A Parrado ja se'l va defenestar, i ara es defenestra Helmanis sense donar-li cap oportunitat quan dóna molt millor el perfil de 5 "obert" que no pas Maronka el de 4. Per cert, la progressió de Helmanis en la primera part de temporada va ser molt interessant, millorant en molts aspectes del joc, altra cosa és que va arribar fluix al tram final de temporada després d'haver patit petites lesions. Fins i tot Adrià podria donar alguns minuts tant en el 4 com puntualment en el 5.

El pitjor és que l'excusa sigui estalviar en la xocolata del lloro. Expressió que ve de quan en una casa es plantejava reduir despeses i la conclusió era que a partir de demà no li donarien una punteta de xocolata al lloro o al periquito.

Per cert, seguim sense saber res de la renovació o contracte de Kraag.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 28 Jun 2022, 10:59

Tampoc dic de mantenir 30 jugadors senior al planter. Però si de tenir doblades totes les posicions amb jugadors d'edats U19 a U22, com a criteri orientatiu (puntualment pots mantenir cedir un jugador U23 com ara Zagars i puntualment pots tenir una posició no doblada si no tens ningú amb projecció.

Una altra cosa que tampoc s'entén és que la Penya per a U14-U18 busca jugadors encara poc desenvolupats físicament amb un perfil de "late bloomers". No encaixa que busquis "late bloomers" i als 20 anys els facis fora abans de saber si poden arribar a explotar o no.

Per cert, entre els "tallats", "al tanto" amb la progressió que està fent Gerard Jofresa i la consolidació de Dídac Cuevas. I el cas Parrado el tenim coll avall des de l'estiu passat, però no està de més recordar que ha estat el millor anotador seleccionable de LEB Oro només per darrere de Marc Gasol.

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 28 Jun 2022, 11:09

El tall als 15/16 anys el puc arribar a entendre. Hi han jugadors qhe necessiten molt protagoonisme per seguir creixent, i al no haver junior B (Rafa Jofresa o Jordi Pardo van passar per allà), no tenen lloc. Hi ha una aposta per 2 o 3 prospects i jugadors complementaris.

El tema de Didac, d'acord, per alçada dificil arribar. Tot i perdre la seva ascendencia sobre el grup. Recentment s'ha aguantat a un base similar, amb menys qualitat, fins al primer any de senior, i no passa res.

Pero Adrià i Helmanis, dos 2.10, amb certa movilitat, de creixement lent com tots els jugadors grans.....quin missatge tan contrari estem donant en la capració de talent.

El cas d'Adrià es d'estudi.....en 3 anys, amb lesions i baixes Covid, ni una sola convocatoria per partit amb el 1er equip.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 28 Jun 2022, 11:59

dunkel escribió: El cas d'Adrià es d'estudi.....en 3 anys, amb lesions i baixes Covid, ni una sola convocatoria per partit amb el 1er equip.
For the records:
Adrià oficialment té una -i només una- convocatòria: va estar al banc -sense jugar- al partit pel 3r i 4t lloc de Lliga Catalana d'aquesta temporada (recordem que Tomic es va perdre tota la pre-temporada i Lliga Cat).

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 28 Jun 2022, 12:12

dunkel escribió:al no haver junior B (Rafa Jofresa o Jordi Pardo van passar per allà), no tenen lloc.
Un matís, i ajudeu-me a fer memòria si vaig errat, fins la temporada 1990/91 o 1991/92 hi ha dues categories: la junior i la juvenil. La junior incloia nanos un any més grans que actualment, és a dir, la junior era U19-U18 (*) i la juvenil U17-U16. Jofresa, Pardo i tants d'altres van passar per la juvenil, que no pel junior B.

D'altra banda, la Penya va tenir un "Junior B" pròpiament dit fins la temporada 2006/07. Fins aquell any els juniors de segon any (U18) jugaven a l'A i els de primer any (U17) al B, però el cert és que els millors U17 doblaven en els dos equips fet que va portar a integrar els U17 i U18 en un sol grup a partir de la 2007/08 i suprimir el Junior B que tampoc aportava gran cosa. Val a dir que va coincidir amb la crisi econòmica del club i un canvi en la política de "becats" que es van reduir, cosa que també facilitava integrar les dues generacions.

Altra cosa és que ara la selecció en acabat edat cadet (U16) és molt dura, menys de la meitat dels nanos tenen lloc al junior i és un punt del procés de formació on és molt fàcil equivocar-se i tallar al nano equivocat.

(*) En altres esports el junior/juvenil s'allarga fins U19, sense anar més lluny en el futbol, on la categoria juvenil són tres temporades, de U17 a U19 i tot els equips tenen el seu juvenil A i juvenil B.

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 28 Jun 2022, 21:34

clot, tebs raó, tot i que no tinc base certa per confirmar-ho. El que deia de Rafa, Pardo i diria que també els germans Lopez (o un d'ells) era el Juvenil B.

De fet Rafa ni va pasar pel junior perque va anar directe al 1er equip.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 28 Jun 2022, 21:57

He trobat això de la 1987-1988 - JUNIORS i JUVENILS del CAMP CAT

Imagen

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 28 Jun 2022, 22:46

Aquesta es la temporada del segon campionat d'Espanya dels tres consecutius que va haver. Mirat amb perspectiva era el millor equip dels 3. Curiós com s'ajunten el millor de les generaciins del 68, 69, 70 i inclús 71.

Morales, Ruf, Pardo, Rosa i Solé ja estaven a la del 87.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 29 Jun 2022, 06:28

Realment el meu frikisme ve de lluny. Per la 91/92 encara m'apareixen les categories junior i juvenil, que devia ser l'últim any. Ara em queda el dubte de si eren categories per anys naturals o cursos escolars.
Impressiona veure els noms del junior de la Penya 87/88, però és que el nivell de la categoria va ser brutal. Per exemple l'Espanyol amb Piñero, Santi Abad, Cervantes o Juanjo Marin; Broncano al Santa Coloma.; Xavi Fernandez al Sabadell (ara no recordo si després del seu pas efímer per la Penya o en l'any entre l'Hospi i la Penya); o Joan Peñarroya al Manresa.
El juvenil ja no era tant fort, amb un Futbol Club que ja tendia al físic (Toni Pedrera; Artur Llopis; Lisard Gonzalez o Claud Martinez, pare d'Eric Vila; mentre la Penya ja apostava pel joc exterior amb Ferri Lopez, Jaume Morales, Jordi Colomé??; a Manresa l'històric Jordi Singla...

DeLux
Mensajes: 254
Registrado: 17 Oct 2007, 12:57

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por DeLux » 29 Jun 2022, 08:44

dunkel escribió:clot, tebs raó, tot i que no tinc base certa per confirmar-ho. El que deia de Rafa, Pardo i diria que també els germans Lopez (o un d'ells) era el Juvenil B.

De fet Rafa ni va pasar pel junior perque va anar directe al 1er equip.
Només per contribuir amb la meva falta de memoria a la confusió: en Rafa va arribar a la Penya a categoria Infantil i o molt m'equivoco o no va passar pel Juvenil B, en canvi el que si que va començar pel Juvenil B va ser en Jordi Villacampa una mica abans.

koba9
Mensajes: 1760
Registrado: 21 Sep 2018, 11:56

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por koba9 » 29 Jun 2022, 09:07

Aqui l'amic Ballesteros confirma el tema Izan Perez, al temps que sembla llençar una bala contra el Futbol Club amb el "No fitxar jugadors tan petits".

https://www.lesportiudecatalunya.cat/ba ... ign=xarxes

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 29 Jun 2022, 09:43

DeLux escribió:
dunkel escribió:clot, tebs raó, tot i que no tinc base certa per confirmar-ho. El que deia de Rafa, Pardo i diria que també els germans Lopez (o un d'ells) era el Juvenil B.

De fet Rafa ni va pasar pel junior perque va anar directe al 1er equip.
Només per contribuir amb la meva falta de memoria a la confusió: en Rafa va arribar a la Penya a categoria Infantil i o molt m'equivoco o no va passar pel Juvenil B, en canvi el que si que va començar pel Juvenil B va ser en Jordi Villacampa una mica abans.
No tinc dades certes, i es dificil trovar-les. Potser que m'equivoqui de bastant, pero recordo una entrevista fa molts anys a Cairó just parlant del planter i comentava que s'havia de tenir paciencia que hi havia jugadors de creixement lent i possava com exemple que Rafa i Pardo (crec que l'altre era Sergi Lopez) havien estat al junior/juvenil B.

Pero no dubto que em pugui fallar la memoria.

En el cas de Rafa tindria certa lógica. Als 15 anys li arriba de Madrid un base de futur un any més gran que li tapa part de la progressió, Jose Montero. Podria ser que per tenir molts minuts tots dos decidissin posar-los cada un a un equip diferent.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 30 Jun 2022, 13:01


dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 30 Jun 2022, 14:17

clot escribió:
Més espai al perimetre per als vinculats.

clot
Mensajes: 4230
Registrado: 27 May 2010, 14:34

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por clot » 30 Jun 2022, 14:37

El Futbol Club sembla que renuncia a la plaça que va guanyar d'ascens a LEB Plata. Personalment em sembla una mala jugada de cara als altres clubs catalans: si saps que no vols la plaça a LEB Plata deixa que competeixin uns altres. Tots els que han participat a la fase d'ascens haurien tingut creuaments més assequibles i, a més, hauria entrat un altre club grup C. No ho dic perquè sí, és el que fa el Real Madrid, ha arrasat al seu grup d'EBA però directament ha renunciat a participar a la fase d'ascens afavorint els altres clubs del seu grup.

dunkel
Mensajes: 11350
Registrado: 10 May 2010, 19:45
Ubicación: en la Tierra....o eso dicen

Re: Lliga EBA de la Penya B 2021/2022 grupo C-2 y CB Prat (Vinculado) Semillero de las próximas figuras del primer equip

por dunkel » 06 Jul 2022, 10:40

A la U16 s'han carregat a Adrià Dominguez i l'han substituit per Miki Llompart. Una decissió extranya.

Els futurs Penya, Iker i Diez segueixen estan convocats.

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 2 invitados

Fecha actual 16 Abr 2024, 18:44