Ampliació Nou Congost

Manrusia9
Mensajes: 1003
Registrado: 13 Ago 2013, 19:33

Ampliació Nou Congost

por Manrusia9 » 26 Ene 2022, 15:15

Bones!

Inauguro aquest fil per intercanviar opinions, noticies, etc. sobre tot allò que tingui a veure amb l'ampliació del Nou Congost.

De moment sabem que al pressupost del 2022 l'ajuntament ha inclòs una partida de 360.000 € per abordar l'estudi del projecte.

Jo per exemple somio amb un videomarcador central al sostre, com ja tenen a molts pavellons, que serveixi per donar més animació encara, possibilitat d'anunciar-se, més info d'estadístiques durant el partit. Per a mi és bàsic! Ens hem de modernitzar!!!

Sou partidaris de palcos privats? O potser és massa elitista tenint en compte la filosofia del club? però podrien suposar uns ingressos addicionals...

També podrien acabar d'ampliar i asfaltar el parking, semblem del tercer mon aparcant entre herbes i quan plou ja no t'ho explico....

Teniu altres somnis humits? Potser algú ho llegeix i donem idees...

Avatar de Usuario
CalQuinze
Mensajes: 680
Registrado: 05 Ago 2009, 12:52

Re: Ampliació Nou Congost

por CalQuinze » 26 Ene 2022, 16:41

L'ampliació i/o remodelació, a part del que has dit, necessita tant sí com no, ja no només la millora sinó la creació d'uns accessos dignes. Marxar en cotxe del pavelló és una tortura. És un problema endèmic que mai ha rebut la voluntat necessària per ser resolt i que ara desitjo que es posi el fil a l'agulla per fi.

Per altra banda, crec que és important el debat sobre si cal una remodelació o també una ampliació d'aforament. Crec que la idea de l'Ajuntament i del mateix club és realitzar les dues coses, però no tinc clar que una ampliació beneficiï l'ambient i l'animació. Possiblement, si aquesta no és exagerada, no s'hauria de notar massa. M'imagino que la idea és ampliar els dos fons de cistella i així deixar-los a l'alçada de les graderies de general i tribuna. A part, això quadraria amb el que havia dit algú, no recordo qui, que hi havia la intenció que mentre es fessin les obres el pavelló continués sent operatiu.

Fa temps, recordo unes declaracions del secretari general de l'esport de la Generalitat que vinculava la remodelació del Nou Congost amb la candidatura dels Jocs olímpics d'hivern, no sé si la idea actual segueix encara aquest camí, però està clar que podria ser una important font de finançament del projecte.

Pel que fa a les llotges VIP no crec que facin falta en un club com el nostre. Dubto que tinguessin demanda.

bowie15
Mensajes: 1396
Registrado: 19 Nov 2007, 14:31
Ubicación: In a tin can

Re: Ampliació Nou Congost

por bowie15 » 26 Ene 2022, 17:22

La remodelació del pavelló i l'arrenjament del parking son totalment necessaris, aixo no ho dubta ningú.
El poc que se del projecte es, com ja heu dit, l'ampliació d'aforament darrera les cistelles per tal d'igualar-les amb la part de tribuna.
El tema marcador ja el va tractar el president pero es va aturar per falta de recursos, espero que ara es torni a reprendre ja que suposaria una entrada de nous ingressos pel club.
Llotges VIP no ho veig, pero si una fila arran de pista, estil palau blaugrana. Aixo potser suposaria allunyar una mica el començament de la graderia de la pista, a la zona oposada a les banquetes, ja que l'ACB en alguna ocasió ja ha deixat anar que es massa a prop del terreny de joc.
Felicitar al creador del post, considero que ha estat una bona iniciativa.

Toniinmemoriam
Mensajes: 134
Registrado: 17 Sep 2018, 23:56

Re: Ampliació Nou Congost

por Toniinmemoriam » 26 Ene 2022, 19:05

bowie15 escribió:La remodelació del pavelló i l'arrenjament del parking son totalment necessaris, aixo no ho dubta ningú.
El poc que se del projecte es, com ja heu dit, l'ampliació d'aforament darrera les cistelles per tal d'igualar-les amb la part de tribuna.
El tema marcador ja el va tractar el president pero es va aturar per falta de recursos, espero que ara es torni a reprendre ja que suposaria una entrada de nous ingressos pel club.
Llotges VIP no ho veig, pero si una fila arran de pista, estil palau blaugrana. Aixo potser suposaria allunyar una mica el començament de la graderia de la pista, a la zona oposada a les banquetes, ja que l'ACB en alguna ocasió ja ha deixat anar que es massa a prop del terreny de joc.
Felicitar al creador del post, considero que ha estat una bona iniciativa.
És del tot necessari , iniciant els treballs en els accessos, que pot servir per tota la zona esportiva del Congost, i la climatització. Videomarcador també, ara llotges VIP, tenint present que és una instal·lació municipal, no ho crec convenient

uooo20
Mensajes: 134
Registrado: 01 Nov 2006, 09:48

Re: Ampliació Nou Congost

por uooo20 » 26 Ene 2022, 20:16

Cambiar a llums LED per ser més sostenibles i de passada poder fer unes presentacions d'equip més molones. Del tot el que han de fer, potser seria el més baratet.

rfccreus
Mensajes: 5119
Registrado: 19 Sep 2014, 11:41

Re: Ampliació Nou Congost

por rfccreus » 26 Ene 2022, 21:29

Fer canvis de llums no es una ampliacio :P sería mes reformes que está be...
Amplia per no tenir problemes amb les competicions europees ja qué crec marcant uns mínima i el que si es important es els accesos que ara mateix es vergonyos :((

Johnny2
Mensajes: 6584
Registrado: 10 Sep 2008, 01:14

Re: Ampliació Nou Congost

por Johnny2 » 26 Ene 2022, 22:35

Ampliar és imprescindible. Només cal veure alguns clubs de Champions que literalment doblen la nostra capacitat.

No cal arribar a tant ni molt menys però sí aconseguir un pavelló que al menys s'acosti a la capacitat de la majoria d'equips ja no de Champions, sinó de la pròpia ACB.
[img][/img]

Leodavinci39
Mensajes: 23860
Registrado: 31 May 2006, 22:25

Re: Ampliació Nou Congost

por Leodavinci39 » 27 Ene 2022, 06:07

Fins on jo sé, l idea és "complir amb la normativa ACB". Tots savem que l actual Nou Congost no arriba als 5000 que exigeix l ACB (devem estar en uns 4600 o 4700). Fins ara han fet la vista grossa :jeje: . Tampoc compleix pel que fa distància de la pista al públic :travieso: .
Així que el que es farà és eliminar la 1a filera de seients i com heu dit, posar més grades als fondos, rera les cistelles. Quedarà en una capacitat REAL de 5000.
A partir d aqui.............un marcador nou és IMPRESCINDIBLE :alarma: :alarma:
I el tema dels accessos....................SI o SI :mrgreen:
[img]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/395222_326131674150270_1009053651[/img]

Patterson
Mensajes: 1355
Registrado: 01 Sep 2016, 19:05

Re: Ampliació Nou Congost

por Patterson » 27 Ene 2022, 10:45

Bon dia!!!
I molt bon post!!!!
Jo crec que sí que es necessària una remodelació del pavelló, ara tinc els meus dubtes de si ens convé una ampliació...... Jo crec que és la mida perfecte, tant per la gent que hi va normalment com per l'ambient que hi ha!!!
El que sí seria urgent es el vídeo marcador!!! I per suposat mirar de millorar els altaveus i l'speaker!!! Que les presentacions semblen de primera catalana!!!!!

ejk
Mensajes: 24588
Registrado: 10 Dic 2006, 18:18

Re: Ampliació Nou Congost

por ejk » 27 Ene 2022, 12:37

Fonamental la millora dels accesos, un marcador decent i qualsevol modificació que permetés ampliar els ingressos via publicitat.

A part, millorar la capacitat per adequar-se al 100% als requeriments de ACB/Champions. Jo l'ampliaria el mínim possible, tots sabem que el pavelló no s'omple amb regularitat i pavellons buits son tristos de veure.

Una altra possible idea (si sobressin calers, que segur que no :P ) seria ampliar la zona de bars per posar-hi taules i poder oferir algun menjar al marge dels tradicionals entrepans freds :jeje: Una alternativa seria ampliar el bar del complex. Penso que és una zona amb molt potencial de crear ambient "pre-partit" i que no es potencia el suficient.
"Estamos aquí, viviendo la magia del basket, porque la vida puede ser maravillosa" Andrés Montes.

Avatar de Usuario
CalQuinze
Mensajes: 680
Registrado: 05 Ago 2009, 12:52

Re: Ampliació Nou Congost

por CalQuinze » 27 Ene 2022, 13:26

Si tenim por de no omplir el pavelló i, tot i això, es vol ampliar, una bona solució podria ser la que van fer al pavelló de l'Oostende, el Versluys Dôme. Tota l'anella superior és negra i amb una bona il·luminació l'efecte és molt bo encara que no estigui ple. Realment és un pavelló petit però molt vistós. Té una capacitat per a 5000 espectadors que en aquest cas semblen reals. Podria ser un referent.

Imagen

Imagen

Imagen

Manrusia9
Mensajes: 1003
Registrado: 13 Ago 2013, 19:33

Re: Ampliació Nou Congost

por Manrusia9 » 27 Ene 2022, 13:56

Super xulo aquest pavelló de l'Oostende, jo ja el compro...

Em preocupa això que dieu d'ampliar distància de la grada i pista, és el nostre factor diferencial! La pressió del públic!

A Champions hi ha pavellons que son de 1.500, com crec els polacs que jugaven al nostre grup. De totes maneres ampliar darrera les cistelles es la millor opció a nivell de capacitat. Quedarà un pavelló ben estètic i coquetó, amb un videomarcador ben pepino, el Nou Congost pot ser la pera.

I perquè no un naming?

Benvinguts al pavelló "Deporvillage Congost" o algo així, i uns calés a la butxaca.
Última edición por Manrusia9 el 27 Ene 2022, 16:28, editado 1 vez en total.

Leodavinci39
Mensajes: 23860
Registrado: 31 May 2006, 22:25

Re: Ampliació Nou Congost

por Leodavinci39 » 27 Ene 2022, 14:18

Imagino que al ser un pavelló MUNICIPAL (públic, no privat), lo del naming està complicat........................ Veig més fàcil trobar un patrocinador per al marcador.
[img]http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s480x480/395222_326131674150270_1009053651[/img]

Avatar de Usuario
CalQuinze
Mensajes: 680
Registrado: 05 Ago 2009, 12:52

Re: Ampliació Nou Congost

por CalQuinze » 29 Ene 2022, 15:23

Ahir el Josep Sáez al Twich del Pol Rodríguez va explicar unes quantes coses del projecte. Si ho vaig entendre bé, va dir que les obres podrien començar a finals d'aquest any :shock: i finalitzar a finals del 2023. També va confirmar que la intenció era ampliar el Nou Congost i no només reformar-lo i que es volia que hi hagués un gimnàs i una pista adjacent. La idea seria que el pavelló continués funcionant i que no s'hagués de parar la competició durant les obres perquè la major part de l'obra seria estructural confirmant així que possiblement s'ampliarà el pavelló pels laterals.

Manrusia9
Mensajes: 1003
Registrado: 13 Ago 2013, 19:33

Re: Ampliació Nou Congost

por Manrusia9 » 29 Ene 2022, 16:16

CalQuinze escribió:Ahir el Josep Sáez al Twich del Pol Rodríguez va explicar unes quantes coses del projecte. Si ho vaig entendre bé, va dir que les obres podrien començar a finals d'aquest any :shock: i finalitzar a finals del 2023. També va confirmar que la intenció era ampliar el Nou Congost i no només reformar-lo i que es volia que hi hagués un gimnàs i una pista adjacent. La idea seria que el pavelló continués funcionant i que no s'hagués de parar la competició durant les obres perquè la major part de l'obra seria estructural confirmant així que possiblement s'ampliarà el pavelló pels laterals.
Jo havia sentit que volien fer un magatzem i un gimnàs, però el tema de la pista adjacent no.
Suposo que serà com un edifici annexe enganxat al propi pavelló, entenc per un dels dos fons.

Home, m'agrada perquè sembla que tot va en serio i serà una obra "com deu mana", la meva por era que fos un apanyo de només "xapa i pintura" i pel que jo sé qui està impulsant el projecte de debò des de l'ajuntament és Valentí Junyent, ex president de la lliga 1998!

Avatar de Usuario
CalQuinze
Mensajes: 680
Registrado: 05 Ago 2009, 12:52

Re: Ampliació Nou Congost

por CalQuinze » 29 Ene 2022, 19:57

Manrusia9 escribió:
CalQuinze escribió:Ahir el Josep Sáez al Twich del Pol Rodríguez va explicar unes quantes coses del projecte. Si ho vaig entendre bé, va dir que les obres podrien començar a finals d'aquest any :shock: i finalitzar a finals del 2023. També va confirmar que la intenció era ampliar el Nou Congost i no només reformar-lo i que es volia que hi hagués un gimnàs i una pista adjacent. La idea seria que el pavelló continués funcionant i que no s'hagués de parar la competició durant les obres perquè la major part de l'obra seria estructural confirmant així que possiblement s'ampliarà el pavelló pels laterals.
Jo havia sentit que volien fer un magatzem i un gimnàs, però el tema de la pista adjacent no.
Suposo que serà com un edifici annexe enganxat al propi pavelló, entenc per un dels dos fons.

Home, m'agrada perquè sembla que tot va en serio i serà una obra "com deu mana", la meva por era que fos un apanyo de només "xapa i pintura" i pel que jo sé qui està impulsant el projecte de debò des de l'ajuntament és Valentí Junyent, ex president de la lliga 1998!

Ben cert, la veritat és que una ampliació com la que van fer al Fernando Martin a Fuenlabrada seria una castanya total.

Aquest estiu, el Toni Massegú, regidor d'Esports, va visitar el Fontes do Sar a Santiago de Compostela. Sembla que podria ser un equipament que estiguin tenint com a referència.

https://twitter.com/tonimassegucalv/sta ... 01156?s=21

Manrusia9
Mensajes: 1003
Registrado: 13 Ago 2013, 19:33

Re: Ampliació Nou Congost

por Manrusia9 » 01 Abr 2022, 09:33

Avui surt noticia al Regio7.

Diu que les obres podrien començar al 2024 i que l'ampliació podria costar 6 milions d'€.

Pues que s'hi posin a treballar per aconseguir subvencions, per una cosa que té Manresa que val la pena...

Pirlo_Cesc
Mensajes: 3432
Registrado: 08 Mar 2008, 14:09

Re: Ampliació Nou Congost

por Pirlo_Cesc » 01 Abr 2022, 12:01

La Barra del Nou Congost: https://barranoucongost.com/

goyathay
Mensajes: 2076
Registrado: 06 Mar 2010, 01:50
Ubicación: Estados Separados De La Jilipollez Humana

Re: Ampliació Nou Congost

por goyathay » 01 Abr 2022, 13:18

Jo trobo bé lo del vídeomarcador, em mola molt. I lo de l'ampliació, jo faria màxim fins als 7.000 persones, no més. Crec que perdríem l:escènica de l'olla presió que tenim ara. I posar 7.000 persones al pavelló, ho trobo complicat a Manresa, potser el dia que vingui un Barça o un Madrid però pocs dies més.

I ara és quan s'em tireu tots a sobre i em dieu a quin món visc: tema accessos no ho veig pas malament.
Sé que sortir costa però bueno, tampoc n'hi ha per tant. Jo he estat al Palau Blaugrana i al de la Penya i en dies de partit costa tant o més sortir de la zona del pavelló en cotxe. Però és que es una cosa normal. Dieu-me un esdeveniment on s'hi aplegui al voltant de un miler de vehicles i que alhora de sortir tots junts sigui molt fàcil.
I la veritat jo entre que surto del pavelló, vaig fins a la zona del cementiri caminant a buscar el cotxe, i arribo al eix transversal puc trigar de mitjana 10 minuts sense presses. Jo crec que no estar malament. I prefereixo destinar el pressupost a millores i ampliació del pavelló, bar, vídeomarcador, gimnàs, piscina pels jugadors (evitaria moltes lesions), que no pas millorar els accessos. Ara, si després sobra pasta....
Però penso que hi ha coses més importants. ;)
Enviado desde mi peazo movil 1984 a traves de señales de humo!

Y recorda que ets lliure de fer el que vulguis. Això si, que no et vegin.

Manrusia9
Mensajes: 1003
Registrado: 13 Ago 2013, 19:33

Re: Ampliació Nou Congost

por Manrusia9 » 01 Abr 2022, 22:28

goyathay escribió:Jo trobo bé lo del vídeomarcador, em mola molt. I lo de l'ampliació, jo faria màxim fins als 7.000 persones, no més. Crec que perdríem l:escènica de l'olla presió que tenim ara. I posar 7.000 persones al pavelló, ho trobo complicat a Manresa, potser el dia que vingui un Barça o un Madrid però pocs dies més.

I ara és quan s'em tireu tots a sobre i em dieu a quin món visc: tema accessos no ho veig pas malament.
Sé que sortir costa però bueno, tampoc n'hi ha per tant. Jo he estat al Palau Blaugrana i al de la Penya i en dies de partit costa tant o més sortir de la zona del pavelló en cotxe. Però és que es una cosa normal. Dieu-me un esdeveniment on s'hi aplegui al voltant de un miler de vehicles i que alhora de sortir tots junts sigui molt fàcil.
I la veritat jo entre que surto del pavelló, vaig fins a la zona del cementiri caminant a buscar el cotxe, i arribo al eix transversal puc trigar de mitjana 10 minuts sense presses. Jo crec que no estar malament. I prefereixo destinar el pressupost a millores i ampliació del pavelló, bar, vídeomarcador, gimnàs, piscina pels jugadors (evitaria moltes lesions), que no pas millorar els accessos. Ara, si després sobra pasta....
Però penso que hi ha coses més importants. ;)
En el twitch (molt bona info) l'alcalde parlava de 5.700 - 6.000 REALS. Ara es diu que hi caben 5.000 al Congost però són menys, potser 4.300.

Per tant seria ampliar la capacitat un 30%. Jo crec que és suficient per Manresa.

Sembla un projecte ambiciós (ha esmentat ampliació pels fons, pistes annexes, vestíbuls, climatització, accessos, pàrking, marcadors, parquet, gimnàs...). Potser hi ha eleccions l'any que ve?

¿Quién está conectado?

Usuarios navegando por este Foro: No hay usuarios registrados visitando el Foro y 3 invitados

Fecha actual 10 Abr 2024, 07:56